اخبارجهان

درخواست دوباره سازمان ملل برای کمک فوری با هدف مقابله با سوء تغذیه کودکان جهان

سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای نسبت به وضعیت سوء تغذیه کودکان در جهان هشدار داد و خواستار کمک فوری با هدف مقابله با این موضوع شد.

در این بیانیه آمده: حدود ۳۰ میلیون کودک در ۱۵ کشور جهان، به سوء تغذیه حاد مبتلا هستند. کمک به این کودکان در اولویت قرار دارد و باید پیش از دیر شدن، اقدامی صورت داد.

بیانیه سازمان ملل متحد همچنین افزود: درگیری های مختلف، حوادث طبیعی و آب و هوایی، و نیز انتشار بیماری کرونا باعث افزایش هزینه های زندگی شده و بر تعداد کودکانی که به سوء تغذیه حاد مبتلا هستند، افزوده است.

در ادامه این بیانیه آمده: هشت میلیون از مجموع ۳۰ میلیون کودکی که به سوء تغذیه حاد مبتلا هستند، در وضعیت بحرانی تر به سر می برند و در آستانه مرگ قرار دارند.

بر اساس این بیانیه، ۱۵ کشوری که این تعداد کودک را در خود جای داده، عبارتند از: افغانستان، بورکینافاسو، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، هائیتی، کنیا، ماداگسکار، مالی، نیجر، نیجریه، سومالی، سودان، سودان جنوبی و یمن.

در همین حال “کو دونگیو” رئیس سازمان غذا و کشاورزی طی اظهاراتی گفت: این وضعیت احتمالا در سال ۲۰۲۳ میلادی حتی بیشتر و بدتر خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا