اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری جشنِ شادی و سرور به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در نقاط مختلف جهان

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا سلام الله علیها، شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در شهرها و کشورهای مختلف جهان مراسم جشنِ شادی و سرور بر پا کردند.

مساجد، حسینیه ها، تکایا، مراکز و موسسات مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در شهرها و کشورهای مختلف جهان، در شب و روز میلاد مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها به برگزاری مراسم جشن و سرور پرداختند.

بر همین اساس مراسمی در بیت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در شهر مقدس قم برگزار شد.

این مراسم و محفل نورانی، روز جمعه ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۴ قمری برابر با ۲۳ دی ۱۴۰۱ با حضور جمعی از علما، فضلا و ارادتمندان و شیفتگان اهل بیت علیهم السلام و زوار کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در بیت مرجعیت برگزار شد و حاضرین این روز خجسته را گرامی داشتند.

همچنین مراسمی در مقر شورای عالی قرآنیِ شهر بامیانِ افغانستان، از مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در روستای “شین تپه” در بامیان برگزار گردید.

از سخنرانان این مراسم حجت الاسلام سید حسین شاه، مدیر مسئول دفتر معظم له در بامیان بود.

مرکز اهل البیت علیهم السلام در شهر ماهاجنگا در کشور ماداگاسکار، از دیگر مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، نیز در این ایام شاهد برگزاری مراسم جشن و شادی بود. 

این مراسم با حضور و زیر نظر شیخ محمد رضی وسرام، وکیل آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در ماداگاسکار برپا شد. 

گفتنی است، بخش بانوان این مرکز نیز مراسم مشابهی برای بانوان شیعه برگزار کرد.

حوزه علمیه زینبیه در منطقه سیده زینب در حومه دمشق پایتخت کشور سوریه، از مراکز علمی مرتبط با دفتر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله نیز مراسم جشنی به همین مناسبت برگزار کرد که در آن صدها تن از علما، فضلا، خطبا، طلاب و شیعیان اهل بیت علیهم السلام حضور یافتند.

در این مراسم هم ضمن چراغانی و نصب پرچم های رنگی، شیرینی و شربت توزیع شد و حاضرین به سخنرانی درباره شخصیت و زندگینامه و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها گوش فرا داده و سپس مراسم  مدیحه سرایی نیز برگزار شد.

مسجد و حسینیه آل یاسین از مراکز دینی مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی دام ظله، در شهر سیدنی استرالیا هم مراسم جشنی برگزار کرد. 

در شهرها و کشورهای مختلف یمن نیز شیعیان با برگزاری مراسم جشن و شادی، سالروز میلاد مبارک حضرت صدیقه طاهره را گرامی داشتند.

اما حرم مطهر ائمه اطهار در شهرهای مختلف عراق اعم از شهرهای مقدس کربلا، کاظمین، سامرا و نجف اشرف هم با چراغانی، تزیین و ایجاد فضای شادی و سرور و نیز برگزاری مراسم مختلف، این مناسبت عظیم را گرامی داشتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا