اخبارجهانجهان اسلام

شادی و سرور شیعیان جهان در شب میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها

فردا ۲۰ جمادی الثانی، سالروز میلاد فرخنده و با سعادت بی بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

بر همین اساس امشب، شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که در شور و شعف به سر می برند، در سر تا سر کره خاکی، در شهرها و کشورهای مختلف به برگزاری جشن و شادی می پردازند.

در همین حال و به همین مناسبت از چند روز پیش حرم مطهر ائمه اطهار علیهم السلام حال و هوای دیگری به خود گرفته اند و همچنین بسیاری از میادین، خیابان ها و کوچه پس کوچه های برخی کشورهای اسلامی مانند عراق، سوریه و ایران چراغانی و تزیین شده اند. 

قابل ذکر است، بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، تاکنون بارها و بارها بر لزوم بزرگداشت و گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها و عدم کوتاهی کردن در این زمینه تاکید کرده و آن را مناسبتی عظیم نامیده اند.

بر همین اساس مساجد، حسینیه ها، تکایا، مراکز دینی و فرهنگی مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی در شهرها و کشورها مختلف با تکیه بر رهنمودها و توصیه های معظم له در این زمینه، به مدت ۱۰ روز پی در پی، به برگزاری جشن ها و مراسم مفصلی در این ایام می پردازند.

گفتنی است، صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر رسول خدا، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در روز ۲۰ جمادی الثانی پنجم بعثت در مکه مکرمه متولد شد.

مادر ایشان، حضرت خدیجه کبری سلام است و القابشان زهرا، صدیقه، طاهره، راضیه، مرضیه، مبارکه، بتول، سیده، کوثر، حوراء است. کنیه آن حضرت هم ام ابیها، اُم الائمه، اُم‌الحسن، اُم‌الحسین و  اُم‌المحسن است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا