اخبارجهانجهان اسلام

دعوت از دولت امارات به افزودن سیره اهل بیت علیهم السلام به متون درسی

سازمان نفی خشونت “مسلمان آزاده” از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، در بیانیه ای که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، خطاب به دولت امارات متحده عربی، از دولت این کشور خواست سیره و زندگینامه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به متون کتب درسی مدارس کشورش بی افزاید تا دانش آموزان نسل آینده ضمن آشنایی با اهل بیت علیهم السلام، شیوه و سیوه آنان را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

گفتنی است، این بیانیه پس از آن صادر شده که رسانه های خبری امارات و دیگر رسانه های عربی و بین المللی چند روز پیش خبر افزوده شده داستان هولوکاست به متون درسی امارات متحده عربی را مخابره و منتشر کردند که بازتاب گسترده ای داشت. 

رسانه های مختلف، هدف امارات متحده عربی از این اقدام، برداشتن گامی جدید در راستای عادی تر سازی روابط خود با اسرائیل عنوان کردند. 

بیانیه “مسلمان آزاده” در ادامه افزود: امارات با افزودن داستان هولوکاست به متون درسی مدارس این کشور، نشان داده که به حوادث و اتفاقات تاریخی مهم، اهمیت ویژه ای می دهد. بر همین اساس جا دارد زندگینامه و سیره اهل بیت علیهم السلام که سرشار از حوادث مهم تاریخی است نیز در متون درسی این کشور افزوده شود زیرا بر همگان روشن است که اهمیت آن از داستان هولوکاست کمتر نیست و در رفتار و تربیت کودکان نسل آینده امارات تاثیر خوب و مثبتی خواهد داشت. 

این بیانیه افزود: این در حالی است که بخش قابل توجهی از جامعه امارات به ویژه در شارقه، ابوظبی، دبی و برخی دیگر مناطق امارات، خو نیز پیرو مذهب اهل بیت علیهم السلام هستند اما در حال حاضر از متون درسی حاوی سیره اهل بیت محرومند و این مساله بر ضرورت امر می افزاید. 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا