اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری اولین جلسه تحقیقاتی طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” توسط موسسه مصباح الحسین علیه السلام

موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، اولین جلسه تحقیقاتی طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر” را در دفتر خود در شهر مقدس کربلا برگزار کرد.

این جلسه تحقیقاتی با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی محمدی، رییس موسسه مصباح الحسین علیه السلام و به ریاست عبدالصباح الکشوان، مدیر این موسسه و با حضور تعدادی از کارشناسان و فعالان عراقی که در زمینه های مختلف فعالیت دارند، برگزار شد.

مهمان ویژه این جلسه تحقیقاتی، جناب مهندس حسن الشریفی، شهردار شهر مقدس کربلا بود.

به گفته عبدالصباح الکشوان، حاضرین در این جلسه، نقطه نظرات مختلفی درباره چگونگی آماده سازی زمینه برگزاری طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با حضور ۵۰ میلیون زائر” را مطرح کردند.

در همین حال “صلاح الجشعمی” مشاور حقوقی موسسه مصباح الحسین علیه السلام و از اعضای حاضر در این جلسه تحقیقاتی طی اظهاراتی به خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه گفت: در حار حاضر قصد داریم با برگزاری جلساتی تحقیقاتی و پژوهشی، زمینه های کامل اجرای طرح “چشم انداز اربعین ۲۰۳۰ با حضور ۵۰ میلیون زائر” را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: این مساله بسیار مهم است زیرا باید توانایی ها و امکانات کامل شهر مقدس کربلا ارزیابی شود تا بعد از آن بتوانیم زمینه برگزاری این طرح عظیم و میلیونی را اجرا کنیم.

در همین حال مهندس حسن الشریفی، شهردار شهر مقدس کربلا در حاشیه این جلسه به خبرنگار اخبار شیعه گفت: اینگونه جلسات تحقیقاتی برای اجرای این چنین طرح های بزرگی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا مسیر حرکت را روشن و شفاف می کند.

وی در ادامه افزود: این گونه مراسم عظیم، قطعا از سوی خداوند متعال هم مورد حمایت و عنایت قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا