اخباراروپاجهان

انتقاد سازمان جهانی نفی خشونت از دولت سوئد

سازمان جهانی نفی خشونت موسوم به “مسلمان آزاده” از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله که مقر اصلی آن در ایالات متحده آمریکا است، از دولت سوئد به خاطر پایمال کردن حقوق مسلمانان و پلمپ کردن مدارس اسلامی در این کشور، انتقاد کرد.

سازمان “مسلمان آزاده” در بیانیه ای که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسیده، دولت سوئد را به شدت مورد انتقاد قرار داده و خواهان احقاق حقوق مسلمانانی که در سوئد زندگی می کنند، شد.

این سازمان در ادامه بیانیه خود از دولت سوئد خواست از سیاست هایی که با اصول انسانی سازگاری ندارد، عقب نشینی کند. از جمله این سیاست ها، برخورد قهری با مراکز آموزشی و مدارس اسلامی در سوئد است. 

این بیانیه افزود: این مدارس در اقدامی استبدادی و به بهانه های واهی تعطیل و پلمپ شدند در حالی که مدارسی که به دیگر ادیان مانند مسیحیت و یهود تعلق دارد، همچنان آزادانه به فعالیت در این کشور ادامه می دهند.

لازم به ذکر است، دولت سوئد با تکیه بر یکی از دادگاه های این کشور، دو مدرسه اسلامی را به اتهام ترویج افراط گرایی و نیز نداشتن مدیریت لایق و توانا، در سوئد پلمپ کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا