اخبارجهان

درخواست یک مقام سازمان ملل برای توقف بازداشت های خودسرانه در جهان

دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل متحد با آغاز سال جدید میلادی، از کشورهای مختلف جهان خواست به بازداشت های خودسرانه پایان دهند.

وی طی اظهاراتی گفت: با آغاز سال جدید میلادی و هفتاد و پنجمین سالگرد صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر، از دولت ها و مقام های بازداشت کننده در همه جهان می خواهم که همه کسانی را که به دلیل استفاده از حقوقشان بازداشت شده اند را آزاد کرده و مورد عفو و بخشش قرار دهند.

او همچنین در ادامه اظهارات خود خطاب به دولت ها و مقام های کشورهای مختلف افزود: با قلبی گشاده و مهربان تر به پرونده های افراد بازداشت شده رسیدگی کنید و گامی موثر در جهت چشم انداز اعلامیه جهانی حقوق بشر بردارید تا جهانی داشته باشیم که در آن همه مردم آزاد و برابر و با کرامت زندگی کنند و به حقوق خود دست یابند.

گفتنی است، اعلامیه جهانی حقوق بشر (UDHR)  در ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ میلادی توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاریس پایتخت فرانسه به تصویب رسید.

این سند بین المللی، نقطه عطفی در دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان به شمار می رود و تاکنون به بیش از ۵۰۰ زبان ترجمه شده است.

گفته می شود در سال ۲۰۲۳ دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد قصد دارد کمپینی را برای نشان دادن اهمیت و ارتباط مستمر اعلامیه جهانی حقوق بشر اجرا کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا