اخبارجهانیمن

وجود ۶.۶ میلیون نفر گرسنه در میان شهروندان افغانستان

از زمان روی کار آمدن حکومت سنی های تندروی ط۱لبان تاکنون، وضعیت اقتصادی، معیشتی و زندگی مردم افغانستان نه تنها بهبود نیافته بلکه روز به روز وخیم تر هم شده است.

طبق جدید ترین گزارش منتشر شده در این باره، در حال حاضر کشور افغانستان با ۶.۶ ميليون نفر شهروند گرسنه، یکی از گرسنه ترین کشورهای جهان به شمار می رود.

در این گزارش که از سوی سازمان “سیو ذِ چیلدرن” (save the children)  منتشر شده آمده: وضعیت فعلی افغانستان بحرانی است و این کشور در لبه پرتگاه قرار دارد. باید هر چه سریع تر به فکر چاره ای برای این کشور و مردم گرسنه آن بود.

این گزارش افزود: طبق تحقیقات و بررسی های انجام شد، تعداد افراد گرسنه در این کشور در سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۵ میلیون نفر بود اما این عدد در سال ۲۰۲۲ به ۶.۶ میلیون نفر رسیده است. این عدد، افزایش قابل توجهی به شمار می رود.

این گزارش ادامه داد: افغانستان در کنار جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری کنگو، سومالی، سودان جنوبی، یمن و هایتی، فقیر ترین و گرسنه ترین کشورهای جهان را تشکیل می دهند.

 سازمان “سیو ذِ چیلدرن” (save the children)  همچنین در گزارش خود افزود: بیکار یکی از اصلی ترین عوامل افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا