اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری یک جشنواره قرآنی با محوریت زندگی حضرت زید علیه السلام

مزار مقدس حضرت زید علیه السلام در کشور عراق، میزبان برگزاری یک جشنواره قرآنی با محوریت زندگی و موضع گیری های این امامزاده عظیم الشان بود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره قرآنی که با عنوان “حلیف قرآن و فارِس میدان” و برای دهمین سال برگزار می شود، با حضور ده ها تن از مسئولان محلی و چهره های فرهنگی و شیعیان و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار گردید.

در همین حال شیخ قاسم الحسناوی، تولیت مزار حضرت زید بن علی علیه السلام در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه گفت: این جشنواره قرآنی علاوه بر سخنرانی و برنامه های اصلی، نمایشگاه عکسی را بر پا کرده و شاهد حضور تعداد قابل توجهی از پژوهشگران، فعالان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم بوده است.

از سوی دیگر “علی مهدی” عضوی شورای اداری اداره مزارهای شیعی در سازمان اوقاف عراق طی اظهاراتی، برگزاری این جشنواره را یکی از فعالیت های سالانه این ارگان در مسیر تعظیم شعائر دینی و اسلامی دانست.

گفتنی است، حضرت زید فرزند امام سجاد علیه السلام و نوه امام حسین علیه السلام، در طول عمر با برکت خود، خدمات زیادی در راستای نشر دین و معارف اهل بیت و دفاع از ساحت مقدس آنان ارائه کرد و در نهایت توسط دشمنان اسلام و مسلمین به جایگاه رفیع شهادت نائل گشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا