اخبارجهانجهان اسلام

انتقاد سازمان “شیعه رایتس واچ” نسبت به صدور حکم زندان برای روحانی شیعه عربستانی، حجت الاسلام شیخ کاظم العمری

سازمان دفاع از حقوق شیعیان “شیعه رایتس واچ” با صدور بیانیه ای رسمی، حکم صادر شده علیه روحانی سرشناس شیعه عربستانی، حجت الاسلام شیخ کاظم العمری را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

در بخشی از این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، آمده:  سازمان شیعه رایتس واچ احکام صادر شده علیه علما، روحانیون و چهره های سرشناس شیعه و از جمله حجت الاسلام شیخ کاظم العمری را محکوم کرده و مورد انتقاد قرار می دهد.

این بیانیه افزود: این احکام سرکوبگرانه و ظالمانه است و با آزادی بیان و آزادی دینی و مذهبی در تعارض است و باید هر چه سریع تر مسئولان و مقام های مربوطه در عربستان در این احکام مستبدانه، تجدید نظر کنند.

این بیانیه در ادامه افزود: ما این تصمیم را ظالمانه و فرقه ای و بی فایده می دانیم. دادگاه برگزار شده برای ایشان، دادگاهی سیاسی بوده و قطعا بی طرف عمل نکرده و هدف از صدور چنین حکمی، بستن دهان ها است.

لازم به ذکر است، صبح امروز منابع محلی فاش کردند که دادگاهی در عربستان با صدور حکمی، حجت الاسلام شیخ کاظم العمری را به چهار سال حبس محکوم کرده است.

شیخ کاظم، فرزند مرحوم حجت الاسلام شیخ محمدعلی العمری، روحانی سرشناس شیعیان مدینه منوره است. شیخ کاظم به داشتن مواضع غیر سیاسی، طلح طلبانه، معتدل و مقبول شهرت دارد

این دومین باری است که او توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی بازداشت می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا