اخباربحرینجهانجهان اسلام

درخواست شیعیان بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی

بحرین با زندانی کردن هزاران فعال سیاسی، اجتماعی، دینی، و روزنامه نگار، یکی از کشورهای رکورد دار در این زمینه در جهان است و به همین دلیل بارها و بارها مورد انتقاد سازمان های مختلف بین المللی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.

در همین راستا شهروندان بحرینی همچنان به اعترضات خود علیه آل خلیفه برای آزادی زندانیان سیاسی بحرین ادامه می دهند.

تعدادی از معترضان در شهرک شیعه نشین «السنابس» با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی شدند.

این معترضان بحرینی، تصاویری از رهبران برجسته و چهره های سرشناس که در بازداشت به سر می‌برند را در دست داشتند.

آنها همچنین شعارهایی از جمله «زندانیان را از مرگ تدریجی نجات دهید»، «زندانیان سیاسی را نجات دهید»، «ما کنار شما زندانیان هستیم» سر دادند.

گفتنی است، پیش از این نیز 316 عضو اتحادیه اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی دربند حکومت بحرین شدند.

نمایندگان اتحادیه اروپا با تصویب این قطعنامه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط «عبدالهادی خواجه» و سایر زندانیان سیاسی بحرینی از جمله دکتر «عبد الجلیل السنکیس»، «ناجی فتیل»، «عبدالوهاب حسین»، «علی حاجی»، «حسن مشیمع» و دیگران شدند.

در همین حال، نماینده سابق پارلمان بحرین اخیرا با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ مخالف آل خلیفه در زندان‌های این حکومت زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار دارند، گفته بود که شکنجه‌ها، یورش‌های شبانه و دستگیری مردم، نقض حقوق بشر و سلب تابعیت شهروندان اصیل بحرینی ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا