اخباراسترلیاجهان

کشته شدن یک دختر شیعه افغانستانی توسط یک هندوی افراطی در نیوزلند

روزنامه هیرالد چاپ نیوزلند از کشته شدن یک دختر شیعه افغانستانی توسط یک هندوی افراطی در نیوزلند خبر داد.

این روزنامه در ادامه گزارش خود، نوشت: جامعه پناهندگان شیعه هزاره افغانستانی تبار مقیم نیوزلند، همواره به دلیل ترس از مورد هدف قرار گرفتن از سوی سنی های تندرو، در ترس و وحشت و نگرانی بوده اند.

این گزارش افزود: اما این بار یک دختر شیعه از این جامعه اقلیت به نام “فرزانه یعقوبی” توسط یک جوان ۳۰ ساله هندوی افراطی به قتل رسیده و موجب افزایش ترس و نگرانی بیش از پیش این هزاره ها گردیده است.

این جنایت روز دوشنبه گذشته رخ داد. خانم یعقوبی دانشجوی دانشکده حقوقِ دانشگاه آمریکایی در شهر اوکلند بود.

این روزنامه در ادامه گزارش خود افزود: اقلیت هزاره بدلیل وضعیت کشورشان و ترس از دست دادن جانشان از افغانستان فرار کرده و به نیوزلند پناه آورده اند اما متاسفانه این جنایت، یک بار دیگر ترس را در دل آنان انداخت که در اینجا هم امنیت جانی ندارند.

خانواده خانم یعقوبی در گفتگو با این روزنامه نیوزلندی، اعلام کردند که دخترشان قصد داشته بعد از پایان تحصیلاتش، سال آینده وکیل شود. او همچنین علاقه خاصی به سفر کردن به شهر مقدس کربلا و زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام را داشته و قصد داشت در آینده ای نزدیک چنین سفری را انجام دهد.

در همین حال “اسد الله نزاری” رئیس جمعیت هزاره های مقیم نیوزلند طی انتقاد شدید از وقوع این جنایت، خواستار رسیدگی فوری به این پرونده شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا