اخبارایرانجهان

چاپ چهارم کتاب ” فاطمه سلام الله علیها چشمه جوشان هستی ” منتشر شد

چاپ چهارم کتاب «فاطمه سلام الله علیها چشمه جوشان هستی»، به قلم حجت الاسلام احمد زمانی در 494 صفحه از سوی مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد. 

درباره زندگانی کوتاه، بابرکت و پر فراز و نشیب‌ ام‌الائمه، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) کتاب‌ها و رساله‌های بسیار از قرن اول تا عصر حاضر نوشته شده و بزرگان اهل قلم اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان آثار متنوعی به نگارش درآورده‌اند، اما حیات اعجاب برانگیز ایشان به صورتی است که هر چه تأمل و تعمق بیشتر شود، همچنان نکات نو، سازنده، کاربردی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دیگر یافت می‌شود.

کتاب حاضر، زندگی درس‌آموز و الگوی همه زنان جهان را در پنج بخش بررسی کرده است؛ بخش اول این اثر که با عنوان «نیمه اول عمر پربرکت فاطمه(سلام الله علیها) در مکه مکرمه» منتشر شده، مشتمل بر زمان ولادت و چگونگی آن، اسامی و القاب پرمحتوای صدیقه طاهره(سلام الله علیها)، و دوران کودکی و نوجوانی ایشان در مکه مکرمه است.

در بخش دوم این اثر با عنوان «والاترین الگوی زنان جهان»، به سه فصل با عناوین ازدواج پربرکت و به یاد ماندنی، اداره زندگی و مبانی استحکام خانواده و شناخت آنحضرت در منابع سه‌گانه پرداخته شده است.

سومین بخش از این اثر در سه فصل و 11 گفتار به جلوه‌های عصمت و هدایت‌گری در سیره حضرت فاطمه سلام الله عیها می‌پردازد؛ در این بخش، سیره عبادی و اقتصادی و سیاسی فاطمه سلام الله عیها، حجاب و عفاف آن حضرت، و فدک به عنوان بزرگترین پشتوانه مالی ولایت در اختیار فاطمه سلام الله عیها مورد بررسی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا