اخبارجهانجهان اسلامسوریه

بررسی ابعاد مختلف موضوع فاطمیه و وظیفه تبلیغ رسالت در حوزه علمیه زینبیه سلام الله علیها

حوزه علمیه زینبیه سلام الله علیها از مراکز علمی و حوزوی مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله میزبان برگزاری سمیناری با هدف بررسی ابعاد مختلف موضوع فاطمیه و وظیفه تبلیغ رسالت بود.

این سمینار تحت عنوان “نمادهای تبلیغ در زندگی حضرت صدیقه زهرا سلام الله علیها” با حضور ده ها تن از علما، فضلا، خطبا، طلاب حوزه های علمیه، فعالان دینی و فرهنگی برگزار شد.

برگزاری این سمینار، بخشی از برنامه های متنوع و مختلف ایام فاطمیه بود که توسط این حوزه علمیه در این ایام برگزار می شود.

در این سمینار، حجت الاسلام و المسلمین شیخ جلال معاش، به نمایندگی از آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، دقایقی به سخنرانی پرداخت و بر اهمیت و جایگاه حوزه های علمیه در تبلیغ دین و معارف اهل بیت علیهم السلام و موضوع فاطمیه پرداخت.

در ادامه این سمینار، بخش پاسخ به سوالات برگزار شد و در آن، اساتید و علمای حاضر در جلسه به پرسش های طلاب و سوال کنندگان پاسخ علمی دادند.

گفتنی است، در ابتدای این سمینار، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، برای شادی روح شهید آیت الله سید حسن شیرازی رحمت الله علیه، که بنیانگذار این حوزه علمیه در منطقه سیده زینب در حومه دمشق پایتخت سوریه بود، فاتحه ای قرائت شد.

حاضرین در این سمینار همچنین برای شادی روح مرحوم آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی، از مراجع تقلید شهر مقدس قم که جمعه شب گذشته دارفانی را وداع گفت، فاتحه ای قرائت کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا