اخبارجهان

  • بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت به مناسبت روز جهانی مهاجران

سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” به مناسبت روز جهانی مهاجران بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، آمده: کمیته های بین المللی و سازمان های حقوقی، هر ساله همزمان با ۱۸ دسامبر، روز جهانی مهاجران، این روز را گرامی می دارند تا در راستای ابراز همدردی با انسان هایی که به دلایل گوناگون مجبور شده اند خانه و کاشانه، شهر و کشور خود را ترک کرده و به دیار دیگری بروند، گام بردارند تا شاید اقدامی موثر در راستای مقابله با این پدیده در جامعه بین الملل باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: امروزه ده ها هزار مهاجر در نقاط مختلف جهان از مشکلات فراوان از جمله محرومیت از سلامت شخصی، امنیت، حقوق بشر و غیره رنج می برند.

طبق آمار و ارقام و گزارش های رسمی، تقریبا کمتر نقطه ای در کره خاکی وجود دارد که خالی از مهاجران داخلی یا خارجی باشد‌ و ریشه این پدیده، دلایل مختلفی است که در هر کشور مختلف است.

اما یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن پدیده مهاجرت، جنگ، درگیری، نزاع مسلحانه، تغییر و تحولات آب و هوایی، تبعیض نژادی و فرقه ای و دینی و مذهبی است.

متاسفانه بسیاری از مهاجران در سراسر جهان را زنان و کودکان تشکیل می دهند که در سطح ضعیف تری قرار دارند و در برابر مشکلات شکننده تر هستند و این موضوع بسیار دردناک است و بر لزوم تلاش همگان برای مقابله با این پدیده، وا می دارد.

سازمان “مسلمان آزاده” در ادامه بیانیه خود می افزاید: بر همین اساس سازمان جهانی نفی خشونت، جامعه جهانی به ویژه کشورهای بزرگ و قدرتمند که بیش از دیگر کشورها در جهان تاثیرگذار هستند دعوت می کند تا برای حل هر چه سریع تر این بحران و پایان دادن به پدیده مهاجرت، گام های موثر بردارند که اصلی ترین آن، پایان دادن به جنگ و درگیری در جهان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا