اخبارافغانستانپاکستانجهان

قول طالبان به پاکستان برای پرهیز از تنش مرزی

به گزارش خبرگزاری جمهور، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت امور خارجه گروه سنی های تندروی طالبان در توئیتی اعلام کرد که دو روز قبل واقعه ای غم انگیز در مسیر بولدک – چمن روی داد که تلفات جانی به دو طرف برجای گذاشت.

وی افزود: تکرار چنین وقایعی مایه تاسف است و طالبان از جانب خود تلاش جدی به خرج می دهد تا از چنین وقایعی جلوگیری شود.

وزارت امور خارجه طالبان در عین حال از حکومت پاکستان خواست نسبت به جلوگیری از چنین اقدامات تحریک آمیزی که باعث خشونت می شود و بر روابط دو کشور تاثیر منفی دارد، توجهی جدی داشته باشد.

گزارش ها حاکی است در جریان جنگ مرزی روز یکشنبه بین طالبان با پاکستان، شش نظامی پاکستانی و یک نفر از نیروهای وابسته به گروه سنی های تندروی طالبان کشته شدند.

درپی وقوع این درگیری، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان به طالبان هشدار داد که تضمین دهد دیگر چنین رویدادهایی تکرار نشود.

تنش‌های مرزی بار دیگر روابط متشنج اسلام‌آباد و کابل را تحت تاثیر قرار داده است و اسلام آباد، طالبان را به کم کاری در مراقبت از مرزهای مشترک و هدف قرار دادن غیرنظامیان در قلمروی پاکستان متهم کرد.

پاکستان به شدت از رویکرد گروه سنی های تندروی طالبان در کنترل مرزهای مشترک با افغانستان شکایت دارد و افغانستان را به عدم همکاری در مقابله با تروریسم و برخورد با عناصر ضدپاکستانی متهم می‌کند.

مقامات گروه طالبان مدعی اند، در حال حاضر هیچ گروه تروریستی در افغانستان حضور و فعالیت ندارد. حمله مسلحانه اخیر به سفارت پاکستان در کابل که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت نیز به تنش ها میان دو کشور همسایه دامن زده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا