آذربایجاناخبارجهان

جریمه کردن دو معلم شیعه در کشور آذربایجان به دلیل برگزاری مجلس عزاداری در مدرسه

منابع خبری از جریمه کردن دو معلم شیعه در کشور آذربایجان توسط دادگاه، به دلیل برگزاری مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام در مدرسه، خبر دادند.

در همین راستا وب سایت خبری “تالار ۱۸” ضمن اعلام این خبر، نوشت: دو بانوی شیعه که معلم دو مدرسه مختلف در باکو آذربایجان هستند، در ماه محرم الحرام گذشته، مراسم عزاداری برای دانش آموزان در مدارس خود برگزار کردند. بعد از این ماجرا هر دوی آنها به دادگاه فراخوانده شدند.

این وب سایت در ادامه افزود: اکنون و بعد از گذشت چند ماه، این دو معلم شیعه به نام های “شولا جعفر وفا” و “سمیره جعفر وفا” از سوی دادگاه محکوم به پرداخت جریمه شده اند. جریمه هر یک از آنها، پرداخت مبلغ دو ماه حقوق است.

وب سایت خبری “تالار ۱۸” همچنین افزود: این دو معلم از مجموع ۱۹ شهروند آذریایجانی هستند که در سال ۲۰۲۲ میلادی، آزادی دینی و اعتقادی آنان در این کشور پایمال شده است.

در واکنش به این حکم، شیعیان آذریجان کمپین جمع آوری کمک های مالی راه اندازی کرده اند تا بتوانند مبلغ جریمه نقدی این دو معلم را جمع کرده و به دادگاه پرداخت کنند.نکته جالب و تعجب برانگیز این است که حکم در حالی برگزار شده که بسیاری از والدین دانش آموزان اعلام کرده اند که خودشان با حضور فرزندانشان در این مجالس عزاداری موافقت کرده بودند و اجباری در کار نبوده است

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا