اخبارپاکستانجهان

پایمال شدن حقوق کارگران معادن پاکستان توسط دولت این کشور

منابع محلی از پایمال شدن حقوق کارگران معادن پاکستان توسط دولت این کشور خبر دادند.

به گفته این منابع، کارگرانی که در معادن زغال سنگ در مناطق مختلف این کشور به خصوص بلوچستان فعالیت دارند، زیر شدید ترین فشارها قرار گرفته و حتی از خشونت کارفرمایان خور رنج می برند.

در همین حال معدن داران به رغم اینکه نگران شورش کارگران خود هستند اما به تبعیض، اعمال فشار، خشونت و بی رحمی خود علیه کارگران ادامه می دهند. 

بلوچستان پاکستان دارای معادن بسیار زیادی است دولت این کشور درآمد قابل توجهی از این معادن به دست می آورد اما سهم بسیار اندکی از این درآمد به جیب این کارگران که زحمت اصلی را می کشند می رسد. 

در همین راستا انجمن بین المللی حقوق و  امنیت که یک نهاد مستقل و غیر دولتی و مقر آن در شهر تورنتو کانادا است، با انتشار گزارشی در این باره نوشت: کارگران معادن پاکستان، خطرات بسیار زیادی را متحمل می شوند اما به رغم این خطرات باز هم به فعالیت خود ادامه می دهند اما در این میان فشارهای وارد شده از سوی کارفرمایان، غیر قابل تحمل است و این فشارها تاکنون بارها و بارها موجب مرگ کارگران شده است‌.

این گزارش افزود: از سوی دیگر این کارگران معادن، از حملات تروریستی گروه های افراطی هم در امان نیستند زیرا منطقه بلوچستان از بیشتر مناطق پاکستانی است که افراط گرایان در آن حضور دارند و دست به عملیات می زنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا