اخبارافغانستانجهان

درخواست کمک به افغانستان برای مقابله با بدترین بحران غذا

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) از کشورهای جهان خواسته تا به افغانستان کمک کنند تا با بدترین بحران غذایی تا کنون مقابله کند.

این سازمان در گزارش اخیر خود که روز دوشنبه منتشر شد، حکومت ضعیف طالبان و سیاست‌های بین‌المللی را عامل بحران انسانی در افغانستان دانسته که در آن بیش از 90 % خانواده‌ها گرسنه هستند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل پیش از این نیز در گزارشی مشابه، وضعیت افغانستان را به عنوان “بدترین بحران بشردوستانه روی زمین” توصیف کرده بود، در حالی که جامعه بین المللی هنوز در فکر چگونگی کمک به شهروندان افغانستان نیستند.

در همین حال در گزارش دیگری که توسط مجله فارین پالیسی منتشر شد، آمده: کمک‌های کمک‌کننده بین‌المللی زمانی که طالبان قدرت را در سال گذشته به دست گرفتند، به یک قطره کاهش یافت و قطع شدن کمک ها، از نظر اقتصادی ویرانگر بود. البته حکومت طالبان در این تقصیر سهیم است و تلاش می کند این کمک های بین المللی را به درآمدی برای خود تبدیل کند.

WFP در آخرین گزارش خود که به وضعیت مواد غذایی در افغانستان را تا پایان نوامبر 2022 اشاره می کند، می گوید: اکنون در حال افزایش منابع برای کمک به بیش از 22 میلیون نفر هستیم.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی WFP در مصاحبه اخیر خود با شبکه بی‌بی‌سی گفت: وضعیت به اندازه ای بد است که نمی‌توانید آن را تصور کنید.  در واقع، ما اکنون به بدترین بحران انسانی روی زمین رسیده ایم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا