اخبارجهانعربستان سعودی

آسان تر شدن شرایط دریافت ویزای ورود به عربستان

منابع محلی از آسان تر شدن شرایط دریافت ویزای ورود به کشور عربستان سعودی خبر دادند.

بر همین اساس وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، شرایط دریافت ویزا برای ورود به خاک عربستان و انجام فریضه عمره و سفر به شهرهای مختلف این کشور و بازدید از اماکن و مناطق تاریخی عربستان، تسهیل شده است. 

وزارت خارجه عربستان همچنین افزود: درخواست ویزا می تواند الکترونیکی باشد و این موضوع، کار را برای درخواست کنندگان دریافت ویزا اسان می کند. 

به گفته وزارت خارجه عربستان، درخواست کنندگان دریافت ویزا می توانند با مراجعه به درگاره اینترنتی “ویزا” متعلق به وزارت خارجه سعودی، درخواست خود را ارسال کنند. 

طبق اطلاع وزارت خارجه عربستان، شهروندان سعودی نیز می توانند برای دوستان و آشنایان خود در سراسر جهان، دعوت نامه ارسال کنند تا آنها از طریق این دعوت نامه بتوانند ویزا دریافت کرده و به این کشور سفر کنند. این کار تنها با پر کردن چند فرم الکترونیکی و پرداخت هزینه ویزا و بیمه مسافرتی، انجام می گیرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه سعودی، دریافت چنین ویزایی، افراد را ملزم به سفر به عربستان از یک مسیر مشخص، نمی کند، بلکه هر فرد دریافت کننده ی ویزا می تواند بنا بر انتخاب خود، از هر يک از مسیرهای هوایی، زمینی یا دریایی وارد عربستان سعودی شود‌.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا