اخبارجهانجهان اسلام

اجرای طرح شیعی “عراقی – کویتی” برای ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی

فعالیت و همکاری مشترک شیعی بین هیات “محمد امین” (صلی الله علیه و آله) در کشور کویت، با موسسه فرهنگی “صادقیه” از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در استان بصره ى عراق، در زمینه چاپ قرآن کریم به زبان انگلیسی به ثمر نشست.

بسیاری از ناظران، این اقدام فرهنگی – تبلیغی را دستاورد بسیار عظیمی برای مجریان آن دانستند.

به گفته ى مجریان این طرح، اجرای اين طرح بر پایه توصیه های رسول خدا صلی الله علیه و آله و با هدف احیای حدیث معروف ثقلین  و نشر آن در میان همه انسانها، صورت گرفته است.

این دو موسسه با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، اعلام کردند: همکاری مشترک و مستمر بين هیات “محمد امین” (صلی الله علیه و آله) و موسسه فرهنگی “صادقیه” موجب دست یابی به این هدف و نتیجه عظیم یعنی حفظ و نشر قرآن مجید به زبان انگليسى شد.

این بیانیه در ادامه افزود: چاپ قرآن کریم به زبان انگلیسی اقدامی بسیار مهم و بزرگ به شمار می رود. بر همین اساس آیت الله العظمی شیرازی دام ظله بارها بر اهمیت توسعه طرح های قرآنى توصیه فرموده اند. 

ایشان به ویژه بر اهمیت دادن به قرآن کریم و نشر آن به خصوص به زبان های غیر عربی تاکید کرده اند.

معظم له طی سخنانی در گذشته اعلام فرموده اند “هر آنچه که در قرآن کریم آمده، دعوت به اهل بیت علیهم السلام است و همچنین هر چیزی که درباره اهل بیت علیهم السلام است، دعوت به قران کریم است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا