اخباربحرینجهانجهان اسلام

همدردی گسترده مردم بحرین با یک زندانی آزادی بیان شیعه

منابع محلی از ابراز همدردی گسترده مردم بحرین با “حسن مشیمع” زندانی آزادی بیان خبر دادند.

گفته می شود حال مشیمع وخیم است و برای درمان او از سوی نیروهای امنیتی و حکومتی بحرین اقدامی صورت نمی گیرد از همین رو این موضوع بیش از پیش خشم افکار عمومی این کشور بخصوص شیعیان را برانگیخته و موجب ابراز همدردی گسترده با وی شده است.

در همین حال اخبار منتشر شده در رسانه های بحرینی حاکی از آن است که “محمد” فرزند این زندانی سیاسی چندین روز است که مقابل مرکزی که پدرش در آن به سر می برد، تحصن کرده و خواستار درمان فوری او شده است.

از سوی دیگر “علی مشیمع” دیگر فرزند این زندانی آزادی بیان، با انتشار توئیتی نوشت: تحصن برادرم مقابل مرکز کانو، وارد دهمین روز شد اما همچنان از درمان پدرم امتناع می ورزند. این نمونه ای واضح از فرهنگ تسامح و همزیستی مسالمت آمیز و مشترک در بحرین است‌.

همچنین “علی مهنا” فعال سرشناس بحرینی هم توئتی در این باره منتشر کرد و نوشت: ۱۰ شبانه روز است که “محمد مشیمع” مقابل مرکز کانو تحصن کرده و خواستار درمان پدرش است. این شیوه، رفتار و اقدامی مسالمت آمیز و متمدنانه برای مطرح کردن یک درخواست به حق است. اما به جای درمان پدر او، محمد را چندین بار در این چند روز بازداشت کرده اند. خداوندا خودت او را شفا بده.

“سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین” نیز در صفحه رسمی خود درباره “حسن مشیمع” توئیت زد و نوشت: این سازمان خواستار آزادی فوری و بدون شرط استاد “حسن مشیمع” است تا جلوی هرگونه اتفاق احتمالی گرفته شود. ایشان بیش از یک سال و نیم است از روی عمد بدون هیچ خدمات درمانی در زندان به سر می برد و به ایشان هیچ توجهی نمی شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا