اخبارجهانجهان اسلامسوریه

امیدواری به از سرگیری سفر زیارتی به سوریه

سفر زیارتی به سوریه از دی‌‌ماه سال گذشته پس از یک دهه توقف به دلیل وجود ناامنی در این کشور از سرگرفته شد و زائران ابتدا از ایستگاه پروازی تهران و سپس از چندین ایستگاه پروازی دیگر در کشور ايران عازم زیارت حرم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام‌الله علیهما شدند.

اما سفرهای زیارتی به سوریه حدود ۶ ماه پس از برقراری به دلیل مشکل فنی در فرودگاه دمشق متوقف شد و قرار بود بعد از برطرف شدن مشکل، این سفرها از سرگرفته شود اما با توجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی همکاری لازم را با سازمان حج و زیارت نداشتند، این سفرها به طور کل متوقف شد.

با این وجود سفر زیارتی به سوریه از مشهد مقدس درحال انجام است و هر هفته ۱۱۰ نفر از زائران از ایستگاه پروازی مشهد عازم دمشق می‌شوند. سفر به سوریه به مدت یک هفته و با هزینه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درحال انجام است و با وجود افزایش نرخ ارز، هزینه این سفر بالا نرفته است.

با توجه به ظرفیت محدود کنونی و نیز حجم گسترده ی تقاضا برای این سفر رایزنی های مقامات حج و زیارت دو کشور برای گشایش و از سرگیری این سفر زیارتی در جریان است و امیدواری های زیادی به این گشایش وجود دارد.

بر همین اساس نیز دفاتر مجری اعزام‌ها در کنار سازمان حج و زیارت پیگیر برقراری پروازهای جدید برای اعزام زائران حرم‌های مطهر حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیهما هستند.

بزودی این سفرها از ایستگاه پروازی تهران نیز از سر گرفته خواهد شد که در صورت مهیا شدن سفرهای زیارتی به دمشق از سایر ایستگاه‌های پروازی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا