اخباراروپاجهان

پخش اذان از بیش از ۴۵۰ مسجد در بزرگ ترین شهرها و ایالت های هلند

فعالان دینی از پخش اذان از بیش از ۴۵۰ مسجد در بزرگ ترین شهرها و ایالت های هلند خبر دادند که این موضوع خود نشان دهنده افزایش  تعداد مسلمانان در کشور اروپایی هلند است.

این فعالان دینی افزودند: تنها در شهر آمستردام که پایتخت هلند است و یک پایتخت فرهنگی نیز به شمار می رود، بیش از ۴۰ مسجد وجود دارد که هر روز از آن صدای اذان پخش می شود که مشهورترین این مساجد،  “مسجد رحمت” و “مسجد توحید” هستند.

این فعالان دینی همچنین ادامه دادند که نقش این مساجد از یک مرکز عبادی فراتر رفته به پایگاهی اجتماعی، فرهنگی و فکری تبدیل شده اند.

قابل ذکر است، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز ملی آمار رسمی هلند، ساختار جمعیتی این کشور به خصوص در شهرهای بزرگ مانند آمستردام، روتردام و نیز لاهای، در نیم قرن اخیر تغییر گسترده ای داشته به طوری که اکنون مسلمانان بخصوص مراکشی تبارها و ترک تبارها ۸۰ % جمعیت کل شهروندان غیر هلندی را در این شهرها تشکیل می دهند.

بر اساس این آمار، تعداد مسلمانان در این شهرها در اواخر دهه ۸۰ قرن گذشته میلادی حدود ۴۰۸ هزار نفر بوده که تنها طی ۱۰ حدود دو برابر شد و به عدد ۸۰۰ هزار نفر رسید و اکنون هم این عدد تقریبا به یک میلیون نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا