اخبارجهانیمن

آمار یک مرکز حقوق بشری از تلفات و ویرانی حاصل از جنگ یمن

مرکز حقوقی عین الانسانیه یمن گزارش داد: در مدت ۲۸۰۰ روز از جنگ یمن، ۱۸ هزار و ۱۳ یمنی به شهادت رسیده و ۲۹ هزار و ۶۶۰ تن دیگر زخمی شدند که از این تعداد ۴۰۶۱ کودک شهید شده و ۴۷۳۹ کودک دیگر نیز زخمی شدند، همچنین از این تعداد ۲۴۵۴ زن به شهادت رسیده و ۲۹۶۶ زن دیگر زخمی شدند.

همچنین عین الانسانیه در ادامه گزارش داد، جنگ در یمن در طول ۲۸۰۰ روز موجب ویرانی ۵۹۸ هزار و ۷۳۷ منزل مسکونی، ۱۸۲ زیرساخت دانشگاهی، ۱۶۷۹ مسجد، ۳۷۹ زیرساخت گردشگری، ۴۱۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی، ۱۲۴۲ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۴۰ زیرساخت ورزشی، ۲۵۵ مکان تاریخی، ۶۱ زیرساخت رسانه‌ای و ۱۰ هزار و ۸۰۳ زمین کشاورزی شد.

در ادامه گزارش یاد شده آمده است، در طول جنگ علیه یمن، جنگنده‌های دشمن ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۴۴ نیروگاه برق، ۷۰۹۹ جاده و پل را هدف قرار داده و ۶۱۶ شبکه و ایستگاه ارتباطی، ۲۹۷۴ مخزن و شبکه آب و ۲۱۰۱ زیرساخت دولتی را ویران کردند.

این مرکز حقوقی یمنی درباره زیرساخت‌های اقتصادی آسیب دیده در طول جنگ یمن تاکید کرد، دشمن ۴۰۷ کارخانه، ۳۸۵ تانکر سوخت، ۱۲ هزار و ۳۰ زیرساخت تجاری و ۴۵۴ مرکز پرورش دام و طیور را هدف قرار داد.

مرکز یاد شده در پایان نیز اعلام کرد، دشمن ۱۰ هزار و ۱۱۲ وسیله نقلیه، ۹۹۸ کامیون مواد غذایی، ۷۰۰ بازار، ۴۸۵ قایق ماهی‌گیری، ۱۰۱۴ انبار مواد غذایی و ۴۲۵ پمپ بنزین را منهدم کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا