اخبارافغانستانجهان

متحد کردن خطبه نماز جمعه های افغانستان با هدف محدود کردن آزادی های مذهبی

هر روز که می گذرد اقدامی جدید از سوی سنی های تندروی طالبان انجام می شود که چهره واقعی و مستبد این گروه بیش از پیش بر جهانیان آشکار می شود.

در جدید ترین اقدام صورت گرفته، طالبان تصمیم دارد از این پس، خطبه های نماز جمعه های سراسر افغانستان به صورت متحد قرائت شود.

منابع محلی از صدور اطلاعیه ای رسمی در افغانستان خبر می دهند که به موجب آن، از این پس خطبه های نماز جمعه های سراسر افغانستان به طور متحد خواهد بود.

وزارت حج و اوقاف طالبان ضمن تایید این خبر، اعلام کرد که خطبه ی هر هفته به تایید ملا هبت الله آخوند زاده، رهبر طالبان خواهد رسید.

در این اعلامیه آمده: وزارت ارشاد، حج و اوقاف برای عموم ائمه و خطبای مساجد کشور، یک خطبه‌ متحد که در آن ارکان، سنن و آداب خطبه رعایت گردیده را ترتیب نموده که از جانب مقام ارشد طالبان افغانستان تصویب گردیده است.

وزارت حج و اوقاف طالبان افزود: بر تمام خطبای مساجد کشور لازم است که در روز جمعه با خواندن این خطبه اتفاق و وحدت خویش را ظاهر کنند.

گفتنی است، اجباری شدن خواندن خطبه ی واحد از سوی تمام خطیبان نماز جمعه مساجد سراسر افغانستان، نگرانی‌ها درباره محدودیت آزادی‌های مذهبی در افغانستان را به شدت افزایش داده است.

اما با توجه به شدت سرکوب و فشار استخباراتی طالبان، هنوز نهادهای مذهبی افغانستان در این مورد واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا