اخبارایرانجهان

گزارش ویژه از تحولات ایران

در حالیکه اعتراضات در ایران سومین ماه را پشت سر گذاشته و آمار کشته ها از سیصد نفر گذشته به نظر می رسد رویارویی معترضان با پلیس و لباس شخصی‌ها هفته به هفته خونین تر می شود به شکلی که چهلم هر اتفاقی آغازی بر یک اتفاق جدید است. 

رفت و برگشت اعتراضات از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک ایران و بالعکس و فراز و فرود آن در طول سه ماه گذشته حاکی از آن است که نه معترضان خسته شده اند و نه نیروهای پلیس و بازوان لباس شخصی ایشان قصدی برای ترک میدان و واگذاری صحنه نبرد را دارند.

شعارهای معترضان به حد اعلی رسیده و راس نظام سیاسی ایران را هدف گرفته است و پلیس هم متقابلا خشونت و سرکوب معترضان را به حد اعلی رسانده است. مردم به دیوار نویسی شبانه رو آورده اند و حاکمیت فیلم شناسایی و ردگیری آن‌ها توسط پهبادهای سپاه را منتشر می‌کند. 

فجایع خونبار جمعه های پیاپی در زاهدان و خاش هرچند با اعزام هیات ویژه از سوی رهبر ایران برای دلجویی و تلاش برای بازگشت آرامش پیگیری شد اما نهایتا موفقیتی کسب نکرد و فرستاده ی ویژه رهبر ایران عملا با تهدید و ارعاب مخالفان اهداف ترسیم شده ماموریتش را ناکام گذاشت.

حضور افراد مسلح به انواع سلاح های ساچمه ای و جنگی و تیراندازی و کشتار غیر نظامیان سوژه اختلاف حامیان و مخالفان حکومت ایران در شبکه های اجتماعی فارسی زبان طی ماهها و هفته های اخیر شده است. از یکسو حامیان نظام از پروژه کشته سازی دم می زنند و مدعی اند نیروهای پلیس و لباس شخصی‌ها و بسیجی‌ها فاقد سلاح جنگی هستند و از سوی دیگر معترضان ویدئوهایی بازنشر می‌کنند که در آن‌ها افراد کم سن و سال در پی اصابت گلوله در سر و نقاط بالاتنه کشته شده اند در حالیکه دست خالی بودند و یا فقط شعار می داده اند و متقابلا حامیان حکومت ویدئوهایی در نقض این موارد بازنشر می کنند.

در کنار همه ی این فجایع کشتار ایذه توجه بیشتری را به ‌خود جلب نمود آنگاه که کیان 9 ساله در پی اصابت گلوله جنگی در این شهرِ استان خوزستان کشته شد و احساسات زیادی را در داخل و خارج ایران و شبکه های مجازی فارسی و غیر فارسی متوجه این جنایت کرد.

رسانه های ایران اعم از صدا و سیما و خبرگزاری های دولتی و شبه دولتی تقصیر را گردن تروریست ها انداختند اما فضای مجازی و خانواده بویژه مادر کیان، مقصر را ماموران حکومت و رهبر ایران دانستند. 

مقامات ایران نیز می‌گویند تعدادی از ماموران هم در حادثه ایذه کشته و مجروح شده اند و ویدئوهایی از شلیک افراد مسلح به دوربین های شهری در ایذه نیز منتشر شده و افرادی را نشان می‌دهند که با لباس شخصی اسلحه گرم در اختیار دارند و بی هدف شلیک می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا