اخباربحرینجهان

اعتصاب عمومی زندانیان در زندان “جو” در بحرین

منابع محلی در شهر منامه پایتخت بحرین گزارش دادند در پی استمرارِ سیاستِ اعمالِ فشارِ حداکثری بر زندانیان، بخصوص زندانیان سیاسی و زندانیان آزادی بیان در زندان های بحرین، زندانیان زندان “جو” به اعتصاب عمومی دست زده اند.

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه، مرکز اصلی اعتصاب در ساختمان شماره ۷ زندان جو است و علت اصلی آن تعدّی ماموران امنیتی و زندان بانان به علماء و روحانیون شیعه بوده است.

در همین راستا “یوسف الجمری” فعال سرشناس بحرینی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: زندانیان سیاسی ساختمان شماره ۷ زندان جو، با دست زدن به اعتصاب عمومی که بعد از تعدّی ماموران امنیتی و زندان بانان به علما و روحانیون شیعه صورت گرفت، اعتراض و خشم شدید خود را نشان داده و خواستار عذرخواهی فوری و رسمی مسئولان زندان جو و مجازات تجاوز کنندگان و نیز تعهد به عدم تکرار چنین اتفاقاتی شدند. 

در همین حال منابع حقوقی بحرینی ضمن تایید این خبر، اعلام کردند که مسئولان زندان دست به مجازات دسته جمعی زندانیان می زنند. آنها همچنین زندانیان را از تماس با خانواده هایشان محروم می کند، در حالی که این حق قانونی هر زندانی است. آنها همچنین زندانیان را به مدت ۲۴ ساعت در سلول ها حبس کرده و حتی اجازه خروج در فضای آزاد زندان را هم نمی دهند.

این منابع حقوقی افزودند: توهین و بد رفتاری با زندانیان سیاسی و زندانیان آزادی بیان در بحرین به امری عادی تبدیل شده است. 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا