اخبارایرانجهان

کتاب «با ما به کربلا بیایید» روانه بازار نشر ایران شد

کتاب «با ما به کربلا بیایید (جستاری در بررسی و تحلیل حماسه کربلا)» اثر حجت الاسلام احمد صادقی اردستانی در ۴۰۸ صفحه روانه بازار نشر ایران شد.

این اثر پژوهشی است که در موضوع جنبش امام حسین علیه السلام سامان یافته و مباحثی چون عزیمت امام حسن علیه السلام از مدینه، تدابیر امام و ناکامی های سپاه یزید، فضیلت عزاداری برای ایشان، نبش های سیاسی حضرت زینب(سلام الله علیها) و تدابیر ایشان برای مدیریت بحران، عاقبت کار و کیفر دنیایی قاتلان امام حسین علیه السلام، تاریخچه حرم امام حسین علیه السلام و مباحثی از این دست در آن گنجانده شده است و نگاهی جامع به پدیده عاشورا دارد.

این اثر در ۱۸ فصل تألیف شده است؛ در فصل اول این اثر که با عنوان «مدینه و امام حسین علیه السلام» نگارش یافته، به مهبط وحی، دعوت و بیعت، بیعت و هجرت، ایثار انصار، رفتار اصحاب و گفتار پیامبر خدا صلی الله علیه و آله پرداخته شده است.

فصل دوم این اثر به مسلم بن عقیل به عنوان اولین شهید عاشورایی اختصاص یافته و در سومین فصل با عنوان «تدبیر امام حسین علیه السلام و ناکامی معاویه»، به مباحثی از جمله وصیت معاویه به یزید، معاویه در مدینه، بر فراز منبر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و موضع گیری های امام حسین علیه السلام اشاره شده است.

در هجدهمین و آخرین فصل از کتاب «با ما به کربلا بیایید» به مدایح و مراثی برگزیده اختصاص یافته است و اشعاری در این راستا بیان شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا