اخبارایرانجهانجهان اسلام

جلد پنجم «سیمای کارگزاران علی بن ابی طالب امیرالمؤمنین علیه السلام» منتشر شد

جلد پنجم کتاب «سیمای کارگزاران علی بن ابی طالب امیرالمؤمنین علیه السلام (سیره قضایی و شرح حال وکلا و قضات)» اثر علی اکبر ذاکری به همت مؤسسه بوستان کتاب در 664 صفحه منتشر شد.

یکی از ویژگی های امیرالمؤمنین علی علیه السلام که در آثار مختلف شیعه و اهل تسنن بازتاب یافته و به آن شناخته می شود، قضاوت های آن حضرت است. توجه به قضاوت ها و سیره شخصیتی مانند امیرالمؤمنین(علیه السلام) می تواند برای قضاتِ عادل، درس آموز باشد.

در این جلد که مخصوص کارگزاران قضایی و درباره شرح حال قاضیان ایشان است، ابتدا به سیره قضایی آن امام عادل، پرداخته شده است.

سعی شده نکات و مسائلی برای آگاهی و تحلیل قضاوت های اميرالمؤمنين عليه السلام بیان شود که آیا بر اساس علم امام بوده و یا قرائنى که باعث این قضاوت ها گردیده است.

سیمای کارگزاران حضرت علی بن ابی طالب امیرالمؤمنین(علیه السلام ) مجموعه ای شش جلدی است که شیوه زمام داری حضرت از جنبه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، قضایی و نظامی را بررسی می کند.

جلد پنجم ویژه سیره قضایی و ایین دادرسی و کیفری همراه با قضاوت های حضرت است و اجرای احکام حدود و دیات را در سیره آن حضرت بررسی می کند. همچنین دو تن از وکلا و 12 تن از قضات امام را معرفی می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا