اخبارجهانجهان اسلام

انتشار مقاله ای درباره واقعیت تکفیری ابن تیمیه در رسانه نیجریه ای

وب سایت نیجریه ای “Hum Angel Media” با انتشار مقاله ای درباره شخصیت و اندیشه های “ابن تیمیه” که پدر معنوی بسیاری از اهل تسنن جهان از جمله گروهک های د۱عش، ۱لقاعده، ط۱لبان، بوکوحرام، جندالله، جبهه النصره، جیش العدل، جیش الحر و بسیاری دیگر گروه های مشابه است، به معرفی بیش از پیش چهره واقعی و تکفیری ابن تیمیه پرداخت.

این وب سایت در مقاله خود نوشت: فتواهای افراط گرایانه ابن تیمیه، علت اصلی رفتار و اقدام های گروه های تروریستی و تکفیری در جهان اسلام و دیگر نقاط جهان است و همگان به این بحران مبتلی شده اند.

این مقاله که به زبان انگلیسی و به قلم “علیو داهیرو” نوشته شده، افزود: در دل بیشتر فتواهای ابن تیمیه، قتل و تکفیر دیگران وجود دارد. گروه های تکفیری در همه کتابچه ها و جزوات خود که بین نیروهایشان توزیع می کنند، به فتواهای ابن تیمیه استناد می کنند تا از این طریق جنایت تروریستی خود را توجیه کنند و سیاق و سبقه دینی و مذهبی به آن بدهند.

وی همچنین افزود: ابن تیمیه، صدها فتوا و کتاب با محتوای تکفیر دیگران از خود به جا گذاشت که همگی، مخاطب را به کشتن دیگران دعوت می کند. 

“علیو داهیرو” در ادامه مقاله خود می نویسد: ابن تیمیه در فتواهای خود، بیشتر مسلمانان و همه شیعیان را تکفیر کرده و این فتواها موجب ریخته شدن خون میلیون ها نفر شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا