اخبارجهانجهان اسلام

آمادگی روحانیون شیعه برای مشارکت در کنفرانس بین المللی ادیان جهان

منابع خبری از آمادگی برخی روحانیون شیعه و مسئولان مراکز دینی و مذهبی شیعی، برای مشارکت در کنفرانس بین المللی ادیان جهان خبر دادند.

در همین راستا گفته می شود مسئولان مرکز اسلامی شیعی شهر گلاسکو اسکاتلند، از جمله افراد حاضر در کنفرانس بین المللی ادیان جهان که قرار است سال آینده در شهر شیکاگوی آمریکا برگزار شود، خبر دادند.

مرکز اسلامی شیعی شهر گلاسکو اسکاتلند در همین راستا بیانیه ای صادر کرد که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید و در آن ضمن اعلام این خبر، افزود: دو روز پیش هیاتی از اعضای پارلمان ادیان جهان را به استقبال پذیرفت. در بین آنها، نمایندگان اقلیت شیعه در کشورهای مختلف جهان نیز حضور داشتند. این جلسه با هدف انجام برخی هماهنگی های اولیه برای کنفرانس بین المللی ادیان جهان برگزار شد.

این بیانیه افزود: دومین کنفرانس بین المللی ادیان جهان هم قرار است در سال ۲۰۲۶ میلادی برگزار گردد. حضور تعداد قابل توجهی از چهره های شیعی در این کنفرانس بین المللی موجب خوشحالی و خرسندی ما شده است.

در پایان این بیانیه آمده: هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی ادیان، گفتگو، مذاکره و تبادل نظر میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف جهان با هدف بهبود روابط و نزدیک تر شدن دیدگاه ها برای دستیابی به جهانی بهتر است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا