اخبارجهانجهان اسلام

انتشار دو کتاب درباره امام علی علیه السلام و صافی صفا در نجف اشرف

آستان مطهر علوی دو کتاب جدید درباره آثار تاریخی و قدیمی حرم امام علی علیه السلام و زیارتگاه صافی صفا الیمانی رضوان الله تعالی علیه منتشر کرد.

سید فاروق محسن ابوالعبره، نویسنده کتاب «صافی صفا بین نجف و یمن» طی اظهاراتی گفت: آستان مطهر علوی کتاب اول با عنوان «فی رحاب ابی تراب» و کتاب دوم با عنوان «صافی صفا بین نجف و یمن» را چاپ و منتشر کرد. 

وی افزود: کتاب اول درباره مولی الموحدین علی بن ابیطالب علیه السلام از جمله نام، نسب، اعتقاد به ایشان و ویژگی های حقانیت خلافت امام علیه السلام صحبت می کند. 

همچنین در این کتاب به حرم مطهر علوی به عنوان مدفن امیرالمومنین علیه السلام، بناهای تاریخی و همه امکانات حیاتی مانند صحن شریف و سایر مناطق متبرکه پرداخته می شود. 

وی ادامه داد: کتاب دوم با عنوان «صافی صفا بین نجف و یمن» در دو نسخه منتشر شد. این کتاب جایگاه اعتقادی و تاریخی مقام صافی صفا را برجسته کرده است. 

این مقام از نظر تاریخی در حقیقت به مقام امیرالمومنین و بارگاه اثیب الیمانی معروف به صافی صفا شهرت دارد. این مکان یکی از آثار تمدن اسلامی به شمار می آورد که دارای مفاهیم دینی و اعتقادی مستحکم است و شیعیان به آن افتخار می کنند. 

آستان مقدس علوی همچنین به مناسبت میلاد امیرالمومنین علیه السلام دو عنوان کتاب به نام‌های «قبس من نور الولایة» و «امتاع الناظر بمعالم الحرم الطاهر» چاپ کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا