اخباراروپاجهان

مخالفت جوانان فرانسه با ممنوعیت حجاب

بررسی ها نشان می دهد روز به روز بر تعداد مسلمانان فرانسه افزوده می شود و همین امر موجب شد تلاش مسلمانان برای دستیابی به حقوقشان بیش از پیش شود.

در همین راستا نظرسنجی که اخیرا توسط یک موسسه تخصصی انجام شده نشان می دهد بیشتر جوانان این کشور مخالف ممنوعیت حجاب هستند.

نظرسنجی موسسه تخصصی «CSI» نشان می دهد که بیش از 50 % از جوانان فرانسوی با ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی مخالف هستند.

این نظرسنجی، روی هزار و 11 نفر از افراد 18 سال به بالا، بین روزهای ۸ و ۹ نوامبر، پس از درخواست «اورلیان برادی» نامزد راست‌گرای حزب جمهوری مبنی بر ممنوعیت کامل حجاب در اماکن عمومی در فرانسه، انجام شد.

هفته گذشته، این نماینده راست‌گرا تاکید کرد که «جنگ ایدئولوژیک و سیاسی» از طریق پوشش درحال انجام است. حجاب اسلامی به زنان اجازه نمی دهد، خودشون را آزاد کنند!

قانون فرانسه پوشین نمادهای مذهبی در اماکن عمومی به استثنای مدارس، دانشکده‌ها را ممنوع نکرده است.

از سال 2010 میلادی، پوشیدن هرگونه لباس برای پنهان کردن صورت در یک مکان ممنوع شد. این مسئله مرتبط با نقاب یا برقع است.

در متن قانون فرانسه آمده: اصل، بی طرفی دولت است که کارمندان دولت را از نشان دادن هرگونه علامت مذهبی در کارشان منع می کند. 

از سوی دیگر، آئین نامه‌های دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی مجوز استفاده از نماد مذهبی را به طور خاص مشخص کرده در این آئین نامه‌ها تاکید شده که تمایزی بین ادیان وجود ندارد.

نظرسنجی درباره ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی در فرانسه، اختلاف گسترده پاسخ دهندگان درباره این مشکل را نشان می دهد.

جوان‌ترها در این نظرسنجی مخالف طرح ممنوعیت حجاب هستند، به طوری که 56 % از پاسخ دهندگان بین 18 تا 24 سال مخالفت خود را با ممنوعیت حجاب اعلام کردند. 

همچنین بر اساس این نظرسنجی، 51 % از گروه سنی بین 25 تا 34 سال نیز مخالف این طرح هستند. در مقابل، گروه سنی بالای 34 سال از طرح ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی حمایت کردند.

نتایج این نظرسنجی درباره ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی نشان دهنده شکاف میان راست‌گرایان و چپ‌گرایان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا