اخباراروپاجهان

برگزاری نشستِ بین‌ادیانی در یکی از مساجد شیعیان بریتانیا

شیعیان در شهرهای مختلف بریتانیا همواره تلاش می کنند با برگزاری فعالیت های مختلف، پیروان ادیان و مذاهب مختلف را گرد هم آوردند.

 حالا شیعیان برادفورد، میزبان برگزاری نشستِ بین‌ادیانی در یکی از مساجد خود شدند.

انجمن حیدریه در بریتانیا یکی از بزرگ ترین مجموعه های شیعی است که بیشتر اعضای آن را شیعیان پاکستان تشکیل داده اند.

انجمن حیدریه در مسجد خود در شهر برادفورد مراسمی برگزار کرده و در آن، پیروان برخی ادیان و مذاهب مختلف جهان را گرد هم آوردند.

در این مراسم، مسئولان مسجد و معلمان مدارس، آموزه‌‌های شش دین اصلی جهان درباره سلامت روان را با جوانان ۴ تا ۱۹ ساله بررسی کردند.

مسجد برادفورد این فضا را برای کودکان با مذاهب مختلف ایجاد کرد تا درباره سلامت روانی و اینکه چگونه ادیان به آنها کمک می‌کنند تا در روزهای سخت کنار بیایند، بحث کنند.

سید فیض و امجد کیانی از بیرمنگام به برادفورد سفر کردند و در این مراسم حاضر شدند، تا با کودکان درباره چگونگی بحث دین اسلام درباره سلامت روان صحبت کنند.

در این نشست کشیش کریس چورلتون از کلیسای سنت پل در مانینگهام نیز جوانان را تشویق کرد تا شجاعت صحبت کردن و یافتن شخصی را داشته باشند که به آنها اعتماد دارند.

به گفته گئورگی مجید، بنیانگذار بنیاد خیریه “سفر صلح جهانی” و از شرکت‌کنندگان در این مراسم، این ابتکار به طرز باورنکردنی مورد استقبال قرار گرفت و کودکان و کارکنان منتظر روز بین ادیان در سال آینده هستند.

وی افزود: این رویداد دو جنبه داشت؛ باز کردن فضایی برای کودکان برای تقویت پیوندهای بین ادیان و گفتگو، دوم رسیدگی به همه‌گیری خاموش مسائل بهداشت روان در جوانان.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا