اخبارجهانجهان اسلام

یک شبکه تلویزیونی پاکستانی: روز عاشورا یکی از بزرگ ترین فداکاری های تاریخ بوده است

شبکه تلویزیونی پاکستانی “باغی تی وی” در وب سایت رسمی خود در بخش سر مقاله خود، گزارشی در مورد فاجعه روز عاشورا منتشر کرد.

در بخشی از این سر مقاله که به قلم سرکار خانم “میان هارون مسعود” نوشته شده، آمده: روز عاشورا یکی از بزرگ ترین فداکاری های تاریخ بشر بوده است.

این سر مقاله به سخنان “سارفیبالی راضاکریشنان” فیلسوف سرشناس هندی و دومین رئیس جمهور حکومت جدید هند اشاره کرد که گفته بود “به رغم اینکه (امام) حسین بن علی (علیه السلام) ۱۳۰۰ سال قبل جان خود را فدا کرد اما روحش به هیچ وجه از بین نرفته و از بین رفتنی نیست و همچنان تا به امروز بر قلب های مردم حکمرانی می کند.

در ادامه این سرمقاله همچنین به برخی از سخنان معروف درباره خوبی های سید الشهدا علیه السلام اشاره شده از جمله قصیده ای معروف که توسط “جوش ملیح آبادی” سروده شده و در آن می گوید: بگذار بشر به روی واقعیت بیدار شود، در آن صورت خواهی دید که همه ملت ها (امام) حسین (علیه السلام) را متعلق به خود خواهند خواند‌.

خانم “میان هارون مسعود” در مقاله خود افزود: از جان گذشتگی حضرت امام حسین علیه السلام برای همه اقوام و طوایف بوده و نمونه ای بی نظیر در استقامت به حساب می آید.

او در این مقاله همچنین به مقوله مشهور “جواهر لعل نهرو” نویسنده سرشناس و رهبر انقلابی هندوستان درباره فاجعه عاشورا اشاره کرده که می گوید “کربلا نماد یک قدرت بشری و زعم راسخ است، و روز عاشورا یکی از بزرگ ترین فداکاری های تاریخ بشری است که توسط امام حسین علیه السلام و اهل بیتش تقدیم شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا