اخبارایرانجهانجهان اسلام

روایتی از رنج های امام موسی کاظم علیه السلام در زندان منتشر شد

کتاب «زندانبان یهودی» نوشته سید سعید هاشمی، نویسنده، شاعر و رمان‌نویس از سوی انتشارات جمکران در ۲۶۸ صفحه چاپ و منتشر شد.

هاشمی این‌بار در جدیدترین اثر خود، به سراغ زندگی و زمانه امام موسی کاظم عليه السلام رفته و روزگار پرخفقان اواخر عمر این امام بزرگوار، رنج‌ها و سختی‌هایی را روایت می‌کند که در زندان‌های بنی عباس به ایشان تحمیل شده بود.

دوره‌ای که امام کاظم عليه السلام و فرزندان ایشان در آن می‌زیستند، به‌ویژه برای شیعیان، از دوره‌های بسیار با اهمیت است.

در این دوران شبکه وکالت سامان مشخصی گرفته و سازمان یافته بود. همچنین در این دوره فعالیت‌های شیعیان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی وجود داشت و قیام‌های بسیاری علیه حکومت عباسی شکل گرفت؛ به همین دلیل امام کاظم عليه السلام به عنوان امام و پیشوای شیعیان، همیشه از سوی حاکمیت وقت تحت نظر و زندانی بودند.

ماجرای کتاب «زندانبان یهودی» در چنین روزگاری روایت می‌شود؛ زمانی که امام کاظم عليه السلام تحت نظارت شدید امنیتی در زندان‌های مختلف نگهداری و از زندانی به زندان دیگر منتقل می‌شوند.

سندی بن شاهک، رئیس شرطه‌های بغداد که به سفاکی و دشمنی با شیعیان و علویان شهره است، امور را در دست دارد. سندی یهودی است که به ظاهر مسلمان شده و در پی شناسایی سازمان وکالت است و افراد سازمان وکالت را زیر نظر دارد و نمی‌خواهد مردم هیچ ارتباطی با امام عليه السلام داشته باشند؛ در غیر این صورت دستگیر و شکنجه می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا