اخبارایرانجهان

کتاب ” او فاطمه است ” منتشر شد

در چگونگی نگارش این اثر که تنها مرجع آن، جلد اول تا سوم دانشنامه فاطمی – نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی – بوده است، به علت سهل و ممتنع بودن موضوع اثر و متن آن، روال خاصی طی شده است.

در نظر گرفتن مخاطب عام به ویژه، زنان و دختران و نیز قشر جوان و دانشگاهی جامعه، ضرورت ایجاد زمینه برای ارتباط سهل آنها با متن اثر، نیازمند رعایت حتی الامکان نکاتی در نگارش اثر بود که سرآمد حاصل آنها، نثر روان و ساده نویسی و همچنین به رغم مطالب جدی و استدلالی در فرازهای معارف اعتقادی متن، حتی المقدور، توأم نمودن با نثر ادبی به قلم نگارنده است، به همراه پایبندی به مستندات.

این کتاب دارای سه بخش و هر بخش شامل چند فصل می‌‌شود.

بخش اول تحت عنوان «حیات و شخصیت فاطمه» شامل زندگینامه در فصل یک، سیره فاطمه در فصل دو، اوصاف، فضایل و منزلت فاطمه در فصل سه و حوادث پس از رحلت پیامبر، در فصل چهارم است.

همچنین فصل اول از بخش دوم که با عنوان «حکمت و معارف فاطمه» است، درباره منابع معارف، فصل دوم درباره معارف نظری، و فصل سوم درباره معارف عملی از دیدگاه فاطمه است.

همچنین بخش سوم این کتاب تحت عنوان «فاطمه در دیدگاه‌ها»، در فصل اول به «فاطمه از نگاه» و در فصل دوم به «فاطمه در منابع» می‌پردازد.

کتاب «او فاطمه است» با بازآفرینی زهره یزدان‌پناه قره‌تپه، در 338 صفحه از سوی موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر روانه بازار نشر شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا