اخباراروپاجهان

تلاش مرکز اسلامی حیدری برای افزایش حضور شیعیان در جامعه بریتانیا

مرکز اسلامی حیدری در لندن همواره با فعالیت های خود، گامی در مسیر افزایش حضور شیعیان در جامعه لندن بر می دارد.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط این مرکز که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، افزایش حضور شیعیان در جامعه لندن، یکی از اهداف مهمی است که توسط مرکز اسلامی حیدری دنبال می شود.

در همین راستا مدیریت این مرکز اسلامی، از موفقیت فعالیت های این مرکز برای دستیابی به این هدف، خبر داد و افزود: حضور فرهنگی و اجتماعی شیعیان مقیم بریتانیا، نقش بسزایی در افزایش روابط میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف با شیعیان داشته و حضور شیعیان را نیز بیش از پیش پر رنگ کرده است.

این بیانیه افزود: ما همواره تلاش کرده ایم چهره ای روشن و واضح از اسلام مدافع صلح ارائه دهیم. همچنین اصول عظیم و مفید دین اسلام برای جوامع را تبیین کرده ایم.

بیانیه مرکز اسلامی حیدری افزود: فعالیت های این مرکز در ماه مبارک رمضان و محرم و صفر بیش از دیگر ماه های سال است و در مقابل هم شاهد حضور شهروندان بریتانیا از دیگر ادیان در این مرکز هستیم تا بیشتر با دین اسلام و مذهب شیعه آشنا شوند.

در پایان گفتنی است، مرکز اسلامی حیدری که در سال ۱۹۸۳ میلادی تاسیس شد، در طول سال در مناسبت های مختلف و نیز در شب جمعه هر هفته با برگزاری مراسمی که شامل فعالیت های مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی است، یکی از فعال ترین مراکز اسلامی در بریتانیا به شمار می رود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا