اخبارجهانجهان اسلام

تغییر چهره مناطق شیعه نشین برای محو هویت شیعیان عربستان

آل سعود از زمان روی کار آمدن و در دست گرفتن قدرت در عربستان، انواع ظلم و ستم ها را علیه شیعیان این کشور اعمال کرده است.

از بازداشت، شکنجه و محکومیت گرفته تا اعدام شیعیان در برهه های زمانی مختلف و به بهانه های گوناگون، همه و همه بخشی از جنایت های اعمال شده علیه شیعیان عربستان بوده اما تنها به این موضوع محدود نمی شود بلکه آل سعود اکنون تلاش می کند با تغییر چهره مناطق شیعه نشین، برای محو هویت شیعیان عربستان گام بردارد.

حکومت سعودی به بهانه برنامه توسعه، تخریب مناطق جدید در استان شیعه نشین قطیف را از سرگرفته تا چهره تاریخی مناطق شیعه نشین را تغییر دهد.

این حکومت در چارچوب عملیات توسعه خیابان ملک عبدالعزیز از دو اکتبر 2022 میلادی فرآیند تخریب این منطقه شیعه نشین را آغاز کرد.

کمیته دفاع از حقوق بشر در عربستان گزارش داد: افراد آسیب دیده باید به نهاد مربوطه مراجعه کنند و مدارک خود را درباره آسیبی که به آنها وارد شده است، ارائه دهند.

عملیات تخریب شامل مساجد، موقوفات، بناهای تاریخی متعدد که میراث و تاریخ قطیف را نشان می دهد، است. همچنین خیابانی که هدف تخریب قرار گرفته است، شاهد جنبش مسالمت آمیز علیه سرکوب آل سعود به شمار می آید.

کمیته دفاع از حقوق بشر در پایان گزارش خود آورده: مقام های آل سعود مدعی هستند که هدف از این تخریب ها، توسعه است اما واقعیت دیگری وجود دارد.

واقعیت این است که این عملیات برای انتقام از ساکنان این منطقه و تلاش برای محو هویت و آثار شیعیان و تغییر ساختار جمعیتی انجام شده است.

عملیات تخلیه مناطق شیعه به رویکرد حکومت سعودی تبدیل شده و آن را به عنوان بخشی از جنگ خود با مردم شبه جزیره عربستان دنبال می کند.

آل سعود با تخریب منازل، مغازه ها و پاساژهای تجاری شیعیان مناطق شیعه نشین، منبع امرار معاش آنها را در چارچوب سیاست انتقام از ساکنان قطیف و الاحساء ادامه می دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا