اخبارجهانجهان اسلام

درخواست سازمان “مسلمان آزاده” از کشورهای عربی همزمان با نشست اتحادیه عرب

روز گذشته، سه شنبه، نشست اتحادیه عرب با حضور سران و مقام های مختلف عربی در کشور الجزایر برگزار شد.

همزمان با این نشست، سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” بیانیه ای رسمی صادر کرد.

همزمان با برگزاری نشست اتحادیه عرب در کشور الجزایر، سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” بیانیه ای رسمی صادر کرد.

مسلمان آزاده در اين بيانيه از کشورهای عربی خواست اصلاحات جامعی در زمینه های مختلف اعمال كنند و برای یافتن راه حلی مناسب جهت پایان دادن به بحران های موجود در کشورهایشان تلاش كنند.

در بخشی از این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، آمده: پادشاهان، رؤسا و رهبران کشورهای مختلف عربی در حالی برای برگزاری نشست اتحادیه عرب در الجزایر گردهم آمده اند که جهان، امروز در وضعیت سیاسی مختلفى قرار دارد و اتفاقاتی در حال رخ دادن است که بعد از جنگ جهانی دوم در جهان بی سابقه بوده است.

از همین رو ایجاب می کند که براى آینده ى ملت های عرب و برای وضعیت امروزشان، چاره ای اندیشیده شود که با تغییر و تحولات جاری در جهان، متناسب باشد.

در ادامه این بیانیه آمده: بر همین اساس بر رهبران و حکام عرب ایجاب می کند که هر چه سریع تر اصلاحات شامل و کاملى در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را آغاز کنند تا جلوی بحرانی تر شدن وضعیت فعلی ملت های عرب را بگیرند، وضعیتی که دستاورد ده ها سال اشتباه روی هم انباشته شده، است.

این بیانیه افزود: مهم ترین این اصلاحات، ایجاد زمینه برقراری دموکراسی، مبارزه با فساد مالی و اداری و پایان دادن به مصادره و تعدى به حقوق عمومی به ویژه آزادی بیان و مبارزه مسالمت آمیز است.

در کنار همه ى اینها، باید به بهبود وضعیت معیشتی و اصلاح سیستم آموزشی و خدمات بهداشتی هم توجه ویژه ای کنند زیرا از حقوق اولیه و انسانی است.

سازمان “مسلمان آزاده” همچنین در بیانیه خود، خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در کشورهای عربی شد.

اين سازمان همچنين خواستار پایان یافتن اختلافات میانِ کشورهای عربی شد تا گامی موثر باشد در مسیر اتحاد بین مسلمانان.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا