اخباراروپاجهان

ادامه تلاش دانش آموزان مسلمان در هلند برای تعطیلی رسمی مدارس در “عید فطر”

با افزایش روز افزون تعداد مسلمانان در کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اروپایی، تلاش مسلمانان در دستیابی به حقوق دینی و مذهبیشان نیز افزایش می یابد.

در همین راستا دانش آموزان مسلمان در هلند، چند سالی است که برای دستیابی به تعطیلات رسمی در عید فطر، تلاشی را آغاز کرده و همچنان برای رسیدن به این هدف خود، ادامه می دهند.

آریج نعینه، رئیس اتحادیه دانش آموزان مسلمان در مدارس شهر “گیلدرلند” در حومه شهر آمستردام پایتخت هلند، از دولت خواست تا عید فطر را به عنوان بخشی از تلاش های منطقه برای ترویج تنوع و ادغام در جامعه به عنوان «تعطیلات مدارس» در این کشور اعلام کند.

وی در نشستی که روز گذشته، سه شنبه، با همت این موسسه برگزار شد و توسط رسانه های هلندی تحت پوشش خبری قرار گرفت، افزود: عید سعید فطر یکی از مقدس ترین اعیاد اسلامی است که مسلمانان بعد از پایان یک ماه روزه داری آن را گرامی می دارند.

وی افزود: ما از دولت هلند می خواهیم که این مناسبت بزرگ را به عنوان تعطیلات عمومی به ویژه برای دانش آموزان مدارس به رسمیت بشناسد.

او ادامه داد: با افزایش تعداد دانش آموزان مسلمان، به رسمیت شناختن این عید به عنوان تعطیلات رسمی در مدارس برای سال تحصیلی، تفکر برابری اقوام و تنوع جمعیتی را گسترش می دهد.

وی در پایان گفت: سیاست فعلی مدارس، اعطای مرخصی به دانش آموزان مسلمان در عید فطر به بهانه های مختلف است، اما این اقدام آنها مشکلی را که همه ساله با آن مواجه هستیم بر طرف نمی کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا