اخبارجهانجهان اسلام

درخواست شورای علمای شیعیان هند برای بازسازی بقیع

نزديک به یک قرن از تخریب کامل قبور مطهر ائمه علیهم السلام در قبرستان بقیع در شهر مدینه منوره می گذرد.

از آن زمان تاکنون شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تلاش کرده اند با روشهاى مختلف به حکومت آل سعود فشار بیاورند تا به بازسازی حرم ائمه بقیع علیهم السلام تن دهد.

“محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود” ولیعهد عربستان سعودی قرار است تا چند روز دیگر، سفری مهم به هند انجام دهد.

وی در این سفر ضمن دیدار با مقام های ارشد هندی، قرار است با آنها توافق نامه و تفاهم نامه های مختلفی برای همکاری در زمینه های گوناگون بین عربستان و هند امضا کند.

اما در واکنش به این سفر، شورای علمای شیعیان هند فرصت را مغتنم شمرده تا با اعمال فشار علیه آل سعود، گامی در راستای بازسازی حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام بردارند.

بر همین اساس سید “یعسوب عباس” دبیرکل شورای علمای شیعی در هند ضمن انتقاد از سفر “محمد بن سلمان” به هند، عدم ساخت حرم بقیع را به منزله ادامه تجاوز آل سعود به حقوق شیعیان دانست.

سید “یعسوب عباس” در گفتگو با روزنامه “اَمَر اُجالا” چاپ هند، گفت: شورای علمای شیعی در هند در جلسه دوره ای خود که این بار در شهر “لكهنو” برگزار شد، شاهد مخالفت همه اعضای شورا با سفر ولیعهد سعودی به هند بود.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که دستور بازسازی حرم امامان ما در بقیع صادر نشود، ما مخالف انجام این سفر خواهیم بود.
این مخالفت خود را هم در نامه ای رسمی خطاب به نخست وزیر هند اعلام خواهیم کرد تا وی هم به نوبه خود به ولیعهد سعودی فشار بیاورد تا به بازسازی حرم ائمه بقیع علیهم السلام تن دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا