اخبارجهانجهان اسلامعراق

از سر گیری ساخت سرداب امام حسین علیه السلام واقع در حرم حضرت اباالفضل العباس علیه السلام

معاونت پروژه های عمرانی و مهندسی آستان مقدس حضرت ابالفضل العباس علیه السلام خبر داد که كار ساخت سرداب امام حسین علیه السلام واقع در حرم حضرت ابالفضل العباس علیه السلام از سر گرفته شده است.

مهندس ضیاء مجید الصائغ، رئیس این اداره در سخنانی گفت: مساحت کلی زیر زمین به هزار متر مربع به ابعاد 66 متر در 14.2 متر می رسد و هم اکنون کارهای نازک کاری و پایانی در این مکان، طبق برنامه ی از پیش تعیین شده توسط شرکت پیمانکاری ساختمانی با هزینه سازمان اوقاف شیعیان در حال اجراست.

وی افزود: کار کاشی کاری و مرمر کاری دیوارها و انجام کتیبه ها و تزئینات طاق ها و کتابخانه ها نیز طبق برنامه و براساس نقشه ها و طراحی هایی که برای این مکان در نظر گرفته شده، در حال انجام است.

به گفته مهندس صائغ، فعالیت های عمرانی در این بخش در زمینه های مختلفی به صورت همزمان در حال اجراست تا بدین وسیله آماده سازی این مکان برای زائران در اسرع وقت به پایان برسد.

گفتنی است، در بین این فعالیت ها می توان به آینه کاری هنرمندانه سقف این بنا اشاره کرد که توسط هنرمندان معمار و با دقت فراوان آینه ها و شیشه های برش خورده و ظریف در شکل ها و اندازه های مختلف را در کنار یکدیگر قرار می دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا