اخبارافغانستانجهانجهان اسلام

دعوت بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی از طالبان به احترام به مذاهب اسلامی

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی، با صدور بیانیه ای رسمی، از طالبان خواست در قانون اساسی جدیدی که در حال تهیه و تدوین آن هستند، به دیگر مذاهب اسلامی احترام بگذارند.

این بنیاد در بیانیه خود که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسیده است، از رهبران طالبان خواست به حقوق همه مذاهب اسلامی و از جمله شیعیان احترام گذاشته و زمینه تحقق حقوق آنان را تامین و فراهم کنند.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی همچنین در این بیانیه از طالبان خواست در تهیه این قانون اساسی، به سیره رسول خدا صلی الله علیه و آله و حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام تکیه کرده و در تعامل با پیروان دیگر مذاهب مانند آنان عمل کنند و از تبعیض پرهیز کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: شیعیان همواره بخشی از جامعه افغانستان بوده و نادیده گرفتن مذهب جعفری در این کشور غیر ممکن است لذا باید به آنها احترام گذاشته شود و حقوقشان مانند پیروان دیگر مذاهب اسلامی تامین شود.

گفتنی است، این بیانیه همزمان با اعلام سنی های تندروی طالبان مبنی بر آغاز تالیف و تدوین قانون اساسی افغانستان، منتشر شده که در آن قرار است قوانین این کشور و حقوق همه مردم افغانستان از قومیت ها و مذاهب مختلف، مورد نظر قرار گیرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا