اخبارجهانعراق

تاسیس نخستین مرکز درمان سرطان و پیوند سلولهای بنیادی در شهر مقدس کربلا

بنا به درخواست نهاد بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عتبه حسینیه مقدسه به ریاست دکتر ستار الساعدی، « وزیر بهداشت پیشین عراق» به عنوان‌ سازمان متولی بهداشت و درمان استان کربلای معلی و با همکاری پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی ایران فناوری‌های تشخیصی و درمانی پیشرفته توسعه یافته در پژوهشکده سرطان معتمد در قالب انتقال فناوری در شهر مقدس کربلا به کار گرفته خواهد شد.
 

تمرکز اولیه این مرکز بر پیوند سلول‌های بنیادی در درمان بیماران سرطانی و تالاسمی و تشخیص فناورانه سرطان‌های توارثی خواهد بود و در آینده ای نزدیک با تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم‌، پروژه های جامع سلول درمانی و ژن درمانی در این مرکز به انجام‌ خواهد رسید.

به گفته صرامی «رییس پژوهشکده سرطان شناسی جهاد دانشگاهی ایران»، این همکاری مشترک‌ هشت ماه قبل با حضور استاد اردشیر قوام زاده، چهره جهانی و پدر پیوند سلول‌های بنیادی ایران آغاز شد که نمایندگان‌ نهاد عراقی به صورت رسمی در زمینه‌ انتقال دانش فنی پیوند مغز استخوان بیماران سرطانی درخواست همکاری کردند.

پروژه قرارداد انتقال فناوری پیوند سلول های بنیادی (دوشنبه، دوم آبان) بین طرفین ایرانی و عراقی امضا شد و به‌زودی اولین پیوند مغز استخوان آلوژن بیماران سرطانی توسط تیمی از زبده ترین متخصصان ایرانی به سرپرستی استاد قوام زاده در شهر مقدس کربلا به انجام خواهد رسید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا