اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

دعوت بنیاد جهانی آیت الله العظمی سيد صادق شیرازی به بهبود وضعیت زندان ها در کشورهای خاورمیانه

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سيد صادق شیرازی، از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، در جدید ترین بیانیه خود، به اصلاح وضعیت و بهبود سطح زندان های خاورمیانه دعوت کرد.

“ای فرزندم، به اسیری که در دست توست، ارفاق کن و رحم کن و با او به نیکویی برخورد کن و بر او دلسوزی کن”.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سيد صادق شیرازی، بیانیه اخیر خود که درباره وضعیت زندان های خاورمیانه است را با این وصیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام آغاز کرد.

این بیانیه افزود: شریعت اسلامی، سنت نبوی و تعالیم ائمه اطهار علیهم السلام، با تکیه بر اصول و پایه انسانی و اجتماعی، به اهمیت دادن بسیار به زندانیان، و تامین حقوق شرعی و قانونی آنها تاکید ویژه ای دارند و این حقوق قابل پایمال شدن نیست.

این بنیاد همچنین در بیانیه خود آورده: رسول خدا و ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین روایت های زیادی در این مورد بیان کرده اند از جمله اینکه شریعت اسلامی، حکام را به حفظ کرامت زندانی و بزرگ بودن فضای زندان و خوب بودن غذای زندانی و تامین لباس زندانیان دعوت کرده است اما آنچه که تاسف بار است این است که بیشتر حکام اسلامی به این توصیه ها و تعالیم بی توجهی کرده اند و تن به آن نمی دهند و آن طور که باید و شاید عمل نمی کنند و در نتیجه وضعیت زندان ها در این کشورها بسیار اسفناک است و زندانیان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

در ادامه ى بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی سيد صادق شیرازی آمده: گزارش های حقوقی نشان دهنده وضعیت بد و نا امید کننده ی زندان ها در کشورهای خاورمیانه است به طوری که زندان ها را از یک نهاد اصلاح کننده به سازمانی برای قتل، ذلت، انحراف فکری، عقیدتی و اخلاقی تبدیل کرده است.

بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از افراد تروریست، بدلیل بد رفتاری های صورت گرفته با آنها در زندان ها، به این راه کشیده شده اند.

این بنیاد در پایان به کشورهای خاورمیانه و حکومت هایشان، نسبت به این موضوع مهم و خطرناک، هشدار داده و بر توجه جدی به وضعیت زندان ها و زندانیان، و رفتار و برخورد و تعامل با آنها بر اساس اصول اسلامی و قوانین بین المللی تاکید می کند.

لازم به ذکر است، برخی گزارش های بین المللی منتشر شده درباره وضعیت زندان ها و زندانیان در ایران نیز نشان دهنده وضعیت نا مطلوب آن‌ها است

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا