اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

تاکید عشایرعراقی بر نقش خاندان مرجعیت شیرازی در حفظ دین و امنیت در عراق

شنبه گذشته، کنفرانس عشایرِ منطقه فرات اوسط عراق ، با حضور ده ها تن از بزرگان و شیوخ عشایر و شخصیت های سرشناس دینی، فرهنگی و اجتماعی، در شهر حله برگزار شد.

این کنفرانس در سالن “حسینیه قصر امام حسن مجتبی علیه السلام” با شعار ” عشایر پشتوانه مرجعیت در نگاه آیت الله العظمی شیرازی” برگزار گردید.

چندین فیلم بردار، عکاس و خبرنگار از جمله خبرنگار اخبار شیعه هم لحظه به لحظه این کنفرانس را ثبت کرده و مورد پوشش خبری و بازتاب قرار دادند.

محور اصلی مورد بحث در این کنفرانس، دیدگاه های بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، درباره “نقش عشایر عراقی در حفظ و تامین امنیت، صلح و نصرت دین و نیز گرد آمدن حول محور مرجعیت شیعه” بود.

در همین راستا شیخ “عبد علی الحمیری” شیخ عشيره ی حِميَر، در سخنرانی خود به نمایندگی از عشایر شهر مقدس کربلا، گفت: نقش عشيره ی حِميَر و افراد آن در جامعه عراقی در طول تاریخ قدیم و امروز، بر کسی پوشیده نیست. 

وی افزود: همچنین ارتباط بزرگان عشیره ی حِميَر و نیز دیگر افراد و فرزندان این عشیره با اندیشه اسلامی و ارزش های انسانی و جهادی و نیز عشق، علاقه و حمایت آنان از اهل بیت عصمت و طهارت، صلوات خدا بر آنها باد، بر کسی پوشیده نیست.

شیخ “عبد علی الحِمیَری” ادامه داد: از سویی هم ارتباط تنگاتنگ و گسترده بین عشیره ی حِميَر با مرجعیت شیعه (آیت الله العظمی سيد صادق حسینی شیرازی دام ظله) که مدافع و حامی اهل بیت علیهم السلام است و در راستای زنده نگه داشتن یاد آنان و احیای شعائر معصومین علیهم السلام بی وقفه تلاش می کند، ادامه دارد.

او افزود: نمونه های حمایت عشیره ی حِميَر از مرجعیت شیعه، بسیار است، اما شاهد بر این ارتباط تنگاتنگ، حمایت قاطع از فتوای میرزا محمدتقی شیرازی قدس سره بود و این حمایت در زمان بزرگ مرجع جهان تشيع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی نیز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا