اخبارجهانجهان اسلامعراق

پروژه جديد موسسه مصباح الحسین علیه السلام جهت حضور ۵۰ میلیونی زائران كربلا تا اربعین سال 2030

موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، در شهر مقدس کربلا، نشست هفتگی خود را با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی محمدی، رئیس این موسسه و دیگر مسئولان مربوطه در دفتر مرکزی این موسسه برگزار کرد.

در اين جلسه، طرحِ “چشم انداز موسسه مصباح الحسین علیه السلام تا سال ۲۰۳۰  براى حضور ۵۰ میلیون زائر در اربعین” در دستور کار این موسسه قرار گرفت و مقرر گردید این طرح پژوهشي در سال جاري، از اولویت های موسسه مصباح الحسین علیه السلام قرار گیرد.

همچنين مقرر گردید با بررسى نيازهاى زيربنايي شهرمقدس كربلا جهت پذيرش 50 ميليون زائر در ايام اربعين حسينى تا 8 سال آينده وتأمين نيازهاي مختلفي چون تقديم ويزاي رايگان، اسكان، حمل ونقل درون شهري وبرون شهري، آب آشاميدني، برق وديگر نيازهاي اوليه 50 ميليون زائر حسيني از سراسر كره زمين وارائه آن به حكومت محلى و حكومت مركزى كشور عراق، سعى در خدمتى بهتر به زائران حسينى اين شهر مقدس در ايام اربعين گردد.

شایان ذکر است در سال ۲۰۱۶ حدودا ۱۱ میلیون زائر در اربعین شرکت کردند و این عدد در سال ٢٠١٧ به حدود ۱۳ میلیون نفر رسید و به مرور در سال های بعد بیشتر شد.

امسال یعنی در سال ۲۰۲۲، طبق آمار رسمی اعلام شده، تعداد زائران به بيش از ۲۱ میلیون رسید و پیش بینی می شود در سال ۲۰۳۰ به ۵۰ میلیون زائر برسد که بیشتر آنها زائران خارجی خواهند بود.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است مذاکراتی صورت گیرد تا در ایام اربعین حسینی، كشور عراق ویزا را برای شهروندان کشورهای مختلفی از جمله استراليا، امريكا، كانادا، هند، پاكستان، افغانستان و برخی کشورهای آفریقایی و ديگر کشورهای جهان لغو کند. در صورت تحقق این هدف، قطعا تعداد زائران اربعین در ۲۰۳۰ از ۵۰ میلیون زائر فراتر خواهد رفت.

لازم به ذکر است، همواره بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی حسینی شیرازی دام ظله، در رهنمودها و بیانات خود، بر تلاش هر چه بیشتر جهت خدمت رسانی به زائران حسینی علیه السلام و تلاش برای نشر و گسترش هرچه بیشتر شعائر حسینی علیه السلام تاکید کرده اند‌ و آن را واجب عینی دانسته اند. ايشان افزوده اند به زودي زائران شهر مقدس كربلا به 200 ميليون نفر در ايام اربعين حسيني خواهد رسيد كه بر همه ما واجب است زيرساختهاي لازم جهت  رفاه وتأمين نيازهاي ايشان را ايجاد نماييم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا