آفریقااخبارجهان

افزایش ویرانی‌ها بر اثر سیل در سودان و درخواست کمک‌های بشر دوستانه

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، خواستار افزایش حمایت بین المللی در راستای تلاش های بشردوستانه در سودان جنوبی برای مواجهه با باران ها و سیلاب های بی سابقه در این کشور شد.

گفتنی است، حوادثی که برای چهارمین سال متوالی گریبان گیر این کشور بوده و با شتاب گرفتن بحران آب و هوا، احتمال وخیم تر شدن آن نیز می رود.

در حال حاضر، دو سوم کشور سودان جنوبی با سیل مواجه است و بیش از 900 هزار نفر مستقیماً تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته اند.

سیلاب خانه ها و دام ها را با خود برده، هزاران نفر را مجبور به فرار کرده و با زیر آب بردن بخش های وسیعی از زمین های کشاورزی موجب تشدید وضعیت اضطراری کمبود غذا شده است.

در همین حال تخریب فاضلاب‌ها و آلوده شدن منابع آب، خطر شیوع بیماری را افزایش داده اند.

تمامی جاده‌های ورودی و خروجی غیر قابل عبور هستند و تنها راه‌های نجات برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به جمعیت 460 هزار نفری آوارگان، قایق‌ها و باند فرودگاه است.

اردوگاه‌های آوارگانِ سیل و درگیری های داخلی این کشور، پایین تر از سطح کنونی آب قرار دارند و تنها محافظ آنها از سیل، سد‌هایی هستند که توسط سازمان ملل، دولت و خود ساکنان به شکل تپه‌هایی بزرگ و فشرده‌ از خاک احداث شده اند.

سودان جنوبی که در بیشتر تاریخ کوتاه خود، در جنگ داخلی تخریب شده، قربانی خشونت گسترده بین جوامع داخلی خود بوده و از تأثیرات ویرانگر تغییرات آب و هوا و نا امنی شدید غذایی که 60 % از جمعیت 11 میلیونی این کشور را تحت فشار قرار داده، رنج می برد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا